Sweet Thing

Jahopp, då var julen över, och ett nytt år står och flåsar mig i nacken. Det känns lite som om varje nytt år har färre dagar. Måste ju betyda att det bara blir roligare och roligare att leva, eller?

Har haft en underbar jul på många sätt. Äntligen har jag bara tagit det jättelungt. Såhär i efterhand var jag rätt nära en kortslutning. Det är inte alltid bra att tänka för mycket.
Här på lugna vägen sover jag bäst. Jag behöver en lite bredare säng, John Lennons, Beach Boys och Manfred Mann på väggarna och katter som vaktar i fönstret för att sova gott.
Ingenting är ju perfekt, vilket ju å ena sidan ger hopp om att saker kan och ska bli bättre, men å andra sidan kan förstöra en hel del. Min jul har den däremot inte kommit att kunna förstöra.


Inbland älskar jag spotify,
Saturday Superhouse med Biffy clyro och Baby Please Don't Go med Van Morrison, kanske inte så 2009, men som Stoffe säger "va fan gör det?". Dessutom är det ju snart 2010!

Iår har jag fått för mig att avge ungefär tusen löften. Jag har aldrig varit speciellt mycket för nyårslöften, bortsett från när jag var liten och tjänade pengar på dem (godisförbud). Något har alltså hänt, och här sitter jag med en lång lista på hur jag ska leva, med start i övermorgon... Som en bruksanvisning. Bäst att bränna den innan jag blir alltför seriös med den.
Fast det är klart, mål och löften är väl inte riktigt samma grej? Jag kan ju göra om dem till mål och se dem lite som riktlinjer. Till exempel så är ett av... målen eller vad vi ska kalla dem, att läsa lite mer. Eftersom jag det här året läst ut en bok sammanlagt lär det inte bli någon större utmaning att förbättra den siffran. Så kan ju folk sluta tappa hakan när de får reda på att jag inte alls gillar att läsa böcker. Eftersom det tydligen redan står läslus i pannan på mig kan jag ju lika gärna bli en.
Hursomhelst, jag ser faktiskt verkligen fram emot ett nytt år. 2009 känns färdigt.
Nu blev det mycket om ingenting. Nog om det som inte inträttat än.

Firade alltså en klapplös jul men fyllde den med kalorier istället. Har varit på hockey eftersom det var första och sista chansen jag hade att gå på en match i Karlskoga. Jag har ju tyvärr inte bosatt mig i rätt land för att se bra hockey, så det var liksom inte ett alternativ att missa Bofors-Leksand när pappa fixade biljetter. Tur att det snart är OS och grejer så jag får min dos.

Har även varit inne i Karlstad och mellandagsreat. Tyvärr hade de inte en enda procents rabatt på det enda jag planerat att köpa; almanacka för 2010, så jag "fyndade" ett par trosor jag inte behövde, bara för att ha handlat något på rea. Jag och mina flickvänner begav oss in och var sjukt effektiva. Vi hann med;
- ett besök på Elgiganten där vi hann gå igenom och diskutera kring 90% av allt som fanns där. Ellinor och Susanna fyndade TV och dator.
- Leta parkering tillsammans med 10.000 andra bilister.
- Fynda vidare på stan, tillsammans med bilisterna som fått p-plats, plus 10.000 som gick eller tog bussen till stan.
- Fikat och haft frågesport hos bästa Ann i hennes skitsöta lägenhet.
- Käkat på Burger King.
- Gått på En Julsaga där Ann kickade bakdel och var bäst!

Idag har jag och Jossan gått till stan och sedan vidare till Mallö för lite fika, att vi frös tårna av oss (men det låtsades vi inte om) var väl underförstått med tanke på att det har varit sommarvärme fast i minusgrader ute idag. Vad gör man inte för rosiga kinder och kaffe?!

Snart är det 3 januari och det är dags att åka till Lusekoftor, snoriga ungar och Oslo. Är väl inte riktigt redo för det än, men det finns det mycket lite att göra åt. Men med USA och Thailand i sikte känns det inte sådär värst farligt.
Nyår var det ju först, och det ska firas med pizza, filmmarathon, massa godis och massa gott sällskap. Har dock lite ångest angående outfit... Flanellpyamas eller långkalsonger och kofta?!  snälla hjälp mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback