Jag kommer hem igen till jul

Nästan allting är packat. Nu är det bara en morgondag som fattas, så får jag åka hem.

Det ska bli obeskrivligt skönt att få komma hem. Få träffa familjen, vänner och alla djuren. Igår kom jag på att jag faktiskt saknat katthår och hundskall.
Så blir det förstås julafton också, en julklappsfri sådan. Det känns jätteskönt. Då är det mer tid att äta mat och julgodis^^ Jag har verkligen inte saknat julstressen och julklappsångest. Det blir synd om mina barn när jag får sådana, de kommer aldrig att få julklappar.
Juldagens planer är ganska lösa än så länge. Det blir inget statt eller någon Red Brick i alla fall. Ingenting som kostar pengar...

Hoppas nu att jag slipper svära mig hem till Karlskoga, över snö. Jag har ju lovat mig själv att aldrig tycka illa om snö, så jag får väl helt enkelt bita mig i läppen och vara tyst om det skulle vara så att det går lite sakta på vägarna.

Nu tänker jag gå och lägga mig snart, så att det blir Onsdag och jag får gå till jobbet och jobba till tolv innan jag beger mig mot KARLSKOGA.

God Jul för Guds (kanske mest Jesus) skull<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback