I Feel Free

Nytt år, nya tag. Det känns så himla bra. Jag och 2009 var så jävla färdiga med varandra. Nu är allting liksom tillbaka på noll. Från minus till noll, det känns som ett väldigt skönt faktum.

Ska dock försöka att njuta av mina två sista dagar i Karlskoga, och som ledig. Får lite ångest när jag tänker på att jag ska jobba nästa vecka, men det är mycket att lite att göra åt den saken. Lyssna på vad Thomas Lundin sjunger, och "gillalalala läget" kanske...

Har haft en mjukstart på det nya året. Det har verkligen varit ovanligt tyst och lugnt här hemma. Jag har gjort allt för att hålla mig borta från chipsen i skåpet. "Thailand, Thailand, Thailand", har jag tänkt. Det hjälpte mot chipsen, men inte mot ostbrickan som fick bli min kvällsfika.

Tro det eller ej, men idag har jag dessutom läst. Min första biografi någonsin. Om mig själv (internt skämt och en lång historia, sjukt rolig faktiskt... skitsamma), alltså Kurt Cobain. Jag kom förbi de första sidorna utan att dö av uttråkning och gömma boken för att sedan förtränga vart jag gömt den. Det är ett väldigt stort steg faktiskt.

Ska fortsätta i boken, sen är det dags för tant att sova. Imorgon blir det kanske en tur till Örebro. Lördag blir det iallafall, så ljuger jag inte.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag skrattar högt. Jag kommer nog bära med mig händelsen som gav dig ditt smeknamn för resten av mitt liv. På riktigt.

2010-01-04 @ 18:52:30
Postat av: Samantha

oh no - back to bloggng in swedish - I can't read... :(

2010-01-05 @ 18:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback