Spit At Stars

Hallå hallå!
Sitter här i en väldigt ensam men nystädad lägenhet. Mina händer är helt trasiga av allt diskande och skurande, men det känns bra att inte se ett enda spår efter gårdagen. Sitter och funderar på vad jag ska ägna resten av dagen, som nu blivit kväll, åt. Kanske en film. Mat ska det bli i alla fall, och en låååååång dusch.

La mig i soffan för att kolla lite på tv på internet efter frukosten (en av Guds två internetgåvor till människan) och toksomnade. Vaknade klockan halv fem och var först inte helt på det klara med hur klockan hade kunnat bli så mycket. Jag måste nog tyvärr inse att jag inte är skapt/har blivit för gammal för att vara ute till klockan fyra på en fredag.

Gårdagen blev trevlig i alla fall. Vi hade lite förfest här (som började med på spåret eftersom ingen mer än jag var i tid) och sedan var det vidare till löningspilsen. Väl där hade alla från jobbet gått vidare, så vi fick göra det bästa av situationen. Vi besökte baren, dansade till bra och till dålig musik, fick jättekonstiga ragg, spelade biljard och Elin blev sentimental och försökte få diverse människor att övertyga mig om att stanna i Oslo.

Det fick mig att tänka lite, och inse att jag faktiskt trivs riktigt bra här, i Oslo och i Norge. Speciellt när jag sitter i en underbar lägenhet och jag vet att mina underbara roomies kommer tillbaka imorgon. Snart kommer våren och man kan sitta ute och läsa (eller hur, jag mena lyssna på musik och kanske möjligtvis bläddra i en tidning som består av 90% paparazzibilder och 10% text), slippa ta på sig 1244095711256 lager kläder och åka till jobbet i mörker 100 timmar innan man börjar bara för att kollektivtrafiken i storsta'n är totalt opålitlig.
Med det sagt måste jag säga att det också ska bli skönt att få resa, komma hem till Sverige och njuta av svensk sommar, festival och att vara hemma. Home is where your heart is, och mitt hjärta är lite överallt faktiskt, men mest är det i Karlskoga, i ett par veckor under sommaren åtmistone.

Nej, nu ska jag göra mig lite klyftisar och kasta dem i ugnen och mig själv i duschen och sluta vara en dålig vän och skicka massa mail till folk som bor alldeles för långt borta.

Säger vi, hääj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback