The First Day Of Spring

Hola!

Sitter och försöker se förbi söndagsångesten, och istället se lite på Vasaloppet på tv och solen som skiner ute. Funkar faktiskt rätt bra. Lyssnar lite på såna där låtar som liksom aldrig vill bli dåliga, typ Heartbeats (med Knife alltså, inte José) och Smokers Outside The Hospital Doors och Unconditional. Känner att jag vill bryta ut i någon slags tokdans och sjunga falskt och högt, men huvudvärk och hörlurar gör det svårt. Är det ens lagligt att göra det klockan tio på morgonen en söndag?

Hur som helst, det var inte det jag ville ha sagt. Egentligen var det väl inget speciellt jag ville ha sagt. Har fått lite vårkänslor och är på sjukt shopping och konserthumör. Shoppingtörsten släkte jag lite igår, när jag handlade två linnen och en t-shirt. Det räckte dock inte riktigt, men nu är pengarna slut och då är det svårt att handla. På kvällen var jag och Ellinor på bio och såg Alice in Wonderland. Hade inga direkta förväntningar mer än att den skulle vara fin och fashinerande och lite konstig såklart. Blev faktiskt positivt överraskad för det var en jättebra film, rolig, fin, med bra skådespelare, snygggt gjord och allt sånt. Jag är inte alls någon filmexpert, så jag stoppar här, vill bara säga att den var värd varenda krona och att den var ett väldigt bra lördagsnöje.

Igår hade jag förresten solglasögon på mig för första gången på bra länge. En sjukt bra känsla måste jag säga, och jag längtar ännu mer till det är dags att bränna (eller kanske bara hänga undan) vinterjackan och mössan också. Äntligen ser jag ett slut på kronisk förkylning och kalla fötter.

Nu är klockan snart halv elva och jag måste ta tag i matten, och sänka musiken innan jag får tinitus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback